Автоматизація вагового обліку
Автоматизація вагового обліку дозволяє значно зменшити вплив так званого «людського чинника» в операціях зважування та обліку. Крім того значно прискорити виконання операцій зважування та реєстрації результатів у базі даних.
Залежно від бізнес-процесів підприємства, функціональність АРМів (автоматизованих робочих місць) може відрізнятися. Також можуть відрізнятися технічні рішення — на одних ділянках для вибору продукції та тари доцільно використовувати сенсорні монітори, а для інших вибір продукції, тари та інших параметрів обирається за допомогою сканера штрихових кодів. У самих бюджетних рішеннях вибір параметрів здійснюється за допомогою миші або клавіатури. Але необхідно враховувати, що керування за допомогою миші та клавіатури значно знижує швидкість роботи співробітника.
Найефективніший та універсальний варіант — це термінал збору даних (ТЗД). Це мобільне рішення, оснащене і сканером штрихових кодів, і сенсорним екраном.
Важливо враховувати, що при автоматизації обліку результатів зважування залишається часткове використання первинних паперових документів. Саме ці документи є основою обліку та підтвердженням переміщення та перебирання продукції. Для друку можуть використовуватися кілька видів принтерів: принтери етикеток, принтери чеків, офісний лазерний принтер. Документи можуть бути у різному вигляді та форматі: стікер-наклейка, бірка, квитанція, талон, видатковий ордер, акт або пропуск.
Обов'язковим є штриховий код документа. Застосування штрихового коду дозволяє автоматизувати обробку цих документів та значно прискорити роботу.
При автоматизації обліку зважування ваги підключаються до комп'ютера через такі інтерфейси: RS-232, RS-485, Ethernet, Wi-Fi. Результати зважування надходять у спеціальну програму обробки — ваговий сервер.
- ПК з обліковою програмою.
- Ваговий індикатор фасувальних ваг.
- Ваговий індикатор платформних ваг.
- Ваги фасувальні.
- Платформні ваги.
- Принтер етикеток (принтер чеків).
- Сканер штрих-коду.
Автоматизовані місця створюються для різних ваг: залізничних, автомобільних, платформних, товарних, фасувальних, рахункових та торгових.
Для залізничних ваг АРМ вагаря, у залежності від особливостей бізнес-процесів підприємства, передбачає два або три зважування. На деяких підприємствах, наприклад, на металопереробних — вагони зважуються три рази. Перший раз з металобрухтом, потім після розвантаження, потім після повного очищення. Для контролю очищення вагона застосовується система відеоспостереження, яку бажано пов'язувати з вагами. У цьому випадку у системі відеоконтролю фіксуються показання ваг.
Для автомобільних ваг АРМ вагаря може працювати як з однією платформою, так і з двома. За однією — транспортний засіб приймається, по другий — відпускається з підприємства. Необхідно враховувати, що при використанні двох ваг може бути розбіжність у межах подвійного допуску — одні ваги можуть бути у плюс допуск, а другі у мінус допуск.
При значному потоці транспортних засобів або при пікових навантаженнях, наприклад, на елеваторах у сезон приймання продукції, має сенс використовувати «вбивцю черг» з досвіду торгівлі. Попереднє введення даних виконує охоронець, він заносить у систему дані водія, номер транспортного засобу та видає талон-пропуск зі штрих-кодом. На ваговій водієві потрібно лише пред'явити цей талон для сканування — система автоматично зафіксує вагу автомобіля та створить документ першого зважування (зі штрих-кодом). Цей документ сканується на бункері розвантаження та підтверджує розвантаження автомобіля у системі.