Ваговий товар
У наш час складно уявити підприємство, магазин або іншу установу, пов'язану з торгівлею або виробництвом, без вагового товару. Такий товар, як і всі інші товари, також потребує обліку та контролю.
З першого погляду може здатися, що облік вагової продукції не представляє ніякої складності, але насправді існує безліч проблем, пов'язаних з такого роду обліком.
Інвентаризація вагового товару також дуже важлива, для її реалізації потрібна спеціальна техніка.
Звернемо увагу на класифікацію вагового товару. Спочатку поділимо ваговий товар, який піддається фасуванню — це заморожені та охолоджені м'ясні та рибні продукти, сири, ковбаси, кондитерські вироби, крупи та ін. Основна вимога до такого товару — практично незмінна протягом терміну придатності вага. А також наявність деякого, оптимальної для більшості покупців, ваги розфасованої продукції. Друга категорія — це овочі, фрукти та подібні до них продукти, які, в залежності від терміну зберігання, схильні втрачати вагу та якість. Ще однією особливістю цієї категорії є те, що покупець, в основному, воліє самостійно вибирати таку продукцію, керуючись власними уподобаннями до розміру, якості та ін.
Природно дана класифікація застосовна не абсолютно до кожного магазину. Все залежить від переваг покупця та від формату магазину.
Продаж фасованого товару не доставляє ніяких труднощів, а ось для інших вагових товарів існують різні методи продажу.
Off-line ваги
Це найпростіші та доступні за ціною ваги. Принцип продажу вагового товару з їх використанням полягає в тому, що ваги просто зважують товар, а номенклатура та вартість задається касиром самостійно. Ваги такого типу підходять для невеликих торгових точок, де номенклатура товарів невелика. Також слід знати, що чим вище верхня межа вимірювань — тим менше точність ваг. В середньому, для нормальної роботи вистачає ваг з межею у 5-6 кг. Основними перевагами ваг такого типу є їх невелика ціна та простота у використанні.
Ви можете ознайомитися з торговими вагами, представленими на нашому сайті.
On-line ваги
Більш автоматизований спосіб продажу вагового товару — це використання on-line ваг. Принцип їх дії полягає в тому, що вони синхронізуються з касовим вузлом та передають вагу безпосередньо у товарооблікову систему. Ваги такого типу значно полегшують роботу касира, бо йому не потрібно знати всіх цін, назв та ін.
Ваги з друком етикеток
Ваги даного типу, при зважуванні на них товару, друкують етикетку зі штрих-кодом, зчитування якого робиться касиром на касі. Діляться ваги цього типу на фасувальні та торгові, останні відрізняються наявністю дисплея покупця, на який виводиться інформація про зважуваний товар, така як найменування, ціна, вага та сума. Торгові ваги часто містять на своїй передній панелі меню, що дозволяє використовувати їх як ваги для самообслуговування. Також спеціально для цих цілей можна придбати ваги зі зручною великої панеллю швидкого доступу або сенсорним екраном.
Принцип роботи ваги цього типу наступний: з товарно-розрахункової системи у пам'ять ваг вивантажується інформація про товар: PLU-код, найменування, вартість, а також різні додаткові дані, наприклад, про виробника або термін придатності. Оскільки ваги звичайно розташовані у різних частинах магазину, то стандартом їх підключення є Ethernet, також можна зустріти ваги з інтерфейсом RS-232. На нашому сайті представлений широкий асортимент ваги з друком етикетки.
Використання всіх цих технологій може значно прискорити та полегшити процеси продажу та обліку вагового товару.
Також важливим моментом є генерація та використання штрих-кодів для вагового товару. Про це ми поговоримо в окремій статті.