Вагові рамки
Система вагового контролю транспортних засобів призначена для цілодобового моніторингу руху на автомобільних дорогах та автоматичного виявлення фактів порушення чинного законодавства у сфері вантажних перевезень.
Автоматизована система вагового контролю складається з наступних основних елементів.
Центральний сервер — це основа системи. Він проводить обмін та синхронізацію інформації з пунктами вагового контролю, а також взаємодіє з зовнішніми інформаційними системами (Держ. служби та ін.).
Автоматизовані пункти вагового контролю організовані на в'їздах та виїздах з міста. Їх розташування визначається відповідно до наявної дорожньої інфраструктури та маршрутів руху транспорту. Таке розміщення постів забезпечує контроль основного потоку вантажного транспорту, що рухається як у саме місто, так і транзитом через нього.
Вагові рамки (АПВК) визначають наступні параметри транспортних засобів
- Повна маса ТЗ.
- Осьові навантаження.
- Міжосьові навантаження.
- Швидкість руху.
Також проводиться фотореєстрація транспортних засобів з автоматичним розпізнаванням Державних реєстраційних знаків. Такий пункт працює автономно та не вимагає присутності персоналу. Всі вимірювання здійснюються в автоматичному режимі та не вимагають зупинки транспорту. Елементи зважування вагових пристроїв встановлені у залізобетонні фундаментні блоки, які забезпечують стабільність та підвищують зносостійкість обладнання. Фундаментні блоки монтуються у дорожнє полотно. Елементи зважування розміщуються врівень з асфальтовим покриттям. Така конструкція забезпечує надійну роботу обладнання та стабільні метрологічні характеристики.
Система вагового контролю такого типу дозволяє
- Забезпечити збереження автомобільних доріг.
- Здійснювати контроль транспортних потоків, що проходять через місто.
- Створити доказову базу, що забезпечує невідворотність покарання власників транспортних засобів з наднормативними ваговими параметрами.
- Підвищити рівень безпеки дорожнього руху.
Сьогодні на українських дорогах працюють пункти габаритно-вагового контролю. ГВК складається з автомобільних ваг поосного зважування та кейса з програмним забезпеченням. Для таких потреб відмінно підходять ваги підкладні автомобільні для єврофур АКСИС 15-П Д, у таких ваг допускається навантаження на одну вісь до 15 тонн та довжина під'їзних пандусів становить 2 метри.
Як проїхати пункти вагового контролю
Вантажний завантажений автомобіль проїжджає через ваги, й кожна його вісь зважується у динаміці. На електронному табло видно вагу кожної вісі та масу всього транспортного засобу. За результатами проходження ГВК водієві транспортного засобу видається відповідна довідка. Один примірник довідки залишається на пункті як документ звітності, другий примірник передається водію транспортного засобу. У разі, якщо параметри транспортного засобу не перевищують нормативні, транспортний засіб може безперешкодно продовжувати подальший рух.
Якщо за результатами габаритно-вагового контролю встановлено, що параметри транспортного засобу перевищують нормативно допустимі параметри більш ніж на 2% — транспортний засіб є великоваговим та/або великогабаритним. У цьому випадку на підставі довідки про результати здійснення ГВК начальник пункту складає акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів. Начальник пункту ГВК відповідно до формули розрахунку та ставок плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування, визначає суму плати за проїзд. Водій великовантажного та/або великогабаритного транспортного засобу вносить в установленому законодавством порядку плату за проїзд автомобільними дорогами загального користування, після чого йому співробітниками підрозділу Державтоінспекції МВС України видається дозвіл на рух.
Надалі уряд планує максимально автоматизувати цей процес. На першому етапі потенційних порушників будуть визначати дистанційно, безпосередньо у потоці, без зупинки транспортного засобу.
Потім вся інформація буде передаватися на стаціонарні пункти. Другий етап полягає у проведенні контрольного зважування порушників на стаціонарному пункті. Тут же буде проводитися складання протоколу та обчислюватися сума накладення платежу та штрафні санкції. До речі, визначати розмір платежів буде спеціально програмне забезпечення, керуючись розміром збитку, завданого порушником. Всі ці заходи повинні значно поліпшити стан українських доріг, по яких буде їздити все менше й менше перевантажених фур.
На нашому сайті представлено кілька моделей ваг для поосного зважування, які можуть застосовуватися на пунктах ГВК.